بخش 1: شستن رنگ مو از مو

وقتی صحبت از شستن رنگ مو از روی موهایتان می شود، چند مرحله وجود دارد که می‌توانید برای اطمینان از بهترین نتیجه انجام دهید:

مرحله 1: سریع عمل کنید هرچه زودتر شروع به از بین بردن رنگ مو کنید، شانس موفقیت شما بیشتر است. سعی کنید قبل از شستشوی موهایتان، اجازه ندهید رنگ برای مدت طولانی روی موهایتان بماند.

مرحله 2: استفاده از شامپوی شفاف کننده شامپوهای شفاف کننده برای از بین بردن تجمعات طراحی شده اند و میتوانند در محو شدن رنگ مو موثر باشند. مقدار زیادی از شامپو شفاف کننده را روی موهای خود بمالید و آن را کف کنید. قبل از اینکه آن را به طور کامل بشویید، چند دقیقه بگذارید روی پوست بماند.

مرحله 3: خمیر جوش شیرین را امتحان کنید جوش شیرین به دلیل توانایی خود در روشن کردن لکه ها شناخته شده است. با مخلوط کردن جوش شیرین با آب یک خمیر درست کنید تا به قوام غلیظی برسد. خمیر را روی موهای مرطوب خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید حدود 5-10 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را بشویید.

مرحله 4: استفاده از سرکه سرکه به دلیل خاصیت اسیدی به از بین بردن رنگ مو کمک می کند. مقدار مساوی سرکه و آب گرم را در یک کاسه مخلوط کنید. بعد از شامپو کردن موها، مخلوط سرکه را روی موهایتان بریزید و ماساژ دهید. اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس کاملا آبکشی کنید.

مرحله 5: از محصولات پاک کننده رنگ استفاده کنید اگر مراحل بالا نتایج رضایت بخشی نداشت، می‌توانید از محصولات پاک کننده رنگ استفاده کنید که به طور خاص برای محو یا از بین بردن رنگ مو طراحی شده اند. این محصولات را می توان در اکثر فروشگاه های لوازم آرایشی یافت و باید طبق دستورالعمل ارائه شده استفاده شود.

بخش 2: شستن رنگ مو از روی پوست

لکه‌های رنگ مو روی پوست می‌توانند بسیار سرسخت باشند، اما با تکنیک‌های مناسب، می‌توانید آنها را به طور موثر از بین ببرید:

مرحله 1: سریع عمل کنید همانند مو، مهم است که در اسرع وقت لکه های رنگ مو روی پوست را برطرف کنید. هر چه رنگ بیشتر روی پوست شما بماند، پاک کردن آن دشوارتر می شود.

مرحله 2: استفاده از آب و صابون با شستن ناحیه لکه دار با آب گرم و صابون ملایم شروع کنید. با استفاده از یک پارچه نرم یا اسفنج به آرامی پوست را بشویید. کاملاً بشویید و در صورت لزوم تکرار کنید.

مرحله 3: وسایل خانه را امتحان کنید اگر صابون و آب به تنهایی کارساز نیستند، می‌توانید از وسایل خانگی مانند خمیر دندان، خمیر جوش شیرین یا الکل استفاده کنید. مقدار کمی از ماده انتخاب شده را روی یک تکه پنبه یا پارچه بمالید و به آرامی روی ناحیه لکه دار بمالید. پس از آن کاملاً بشویید.

مرحله 4: از لکه‌برهای تخصصی استفاده کنید اگر همه چیز موفق نشد، لکه‌برهای تخصصی موجود هستند که به طور خاص برای از بین بردن لکه‌های رنگ مو از روی پوست فرموله شده‌اند. این محصولات را می‌توانید در فروشگاه های لوازم آرایشی و یا به صورت آنلاین پیدا کنید.

بخش 3: شستن رنگ مو از لباس

لکه‌های رنگ مو بر روی لباس می‌توانند به‌خصوص آزاردهنده باشند، اما نگران نباشید، راه‌هایی برای مقابله با آن‌ها وجود دارد:

مرحله 1: سریع عمل کنید هر چه سریعتر لکه های رنگ مو روی لباس را برطرف کنید، شانس بیشتری برای پاک کردن موفقیت آمیز دارید. سعی کنید رنگ روی پارچه خشک نشود.

مرحله 2: رنگ اضافی را پاک کنید با استفاده از یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی، رنگ موهای اضافی را به آرامی از روی پارچه پاک کنید. مراقب باشید لکه را مالش ندهید، زیرا ممکن است پخش شود.

مرحله 3: لکه را از قبل درمان کنید یک لکه بر یا شوینده مایع لباسشویی را مستقیماً روی ناحیه لکه دار بمالید. با استفاده از انگشتان دست یا برس نرم، محصول را به آرامی روی پارچه بمالید. قبل از اینکه به مرحله بعدی بروید، بگذارید چند دقیقه بماند.

مرحله 4: طبق معمول لباس را بشویید لباس را طبق دستورالعمل های مراقبت آن بشویید. از داغ ترین آب توصیه شده برای پارچه استفاده کنید و مقدار مناسبی مایع لباسشویی به آن اضافه کنید. قبل از خشک کردن، بررسی کنید که آیا لکه به طور کامل پاک شده است. در غیر این صورت، مراحل قبل از درمان و شستشو را تکرار کنید.

مرحله 5: به دنبال کمک حرفه ای باشید در برخی موارد، پاک کردن لکه های رنگ مو از روی پارچه ها یا لباس های ظریف ممکن است دشوار باشد. اگر خودتان نمی‌توانید لکه را پاک کنید، آن را برای کمک به یک تمیز کننده حرفه‌ای ببرید.

نکات اضافی

  1. همیشه قبل از استفاده از هر محصولی روی مو، پوست یا پارچه خود، یک پچ تست را روی یک ناحیه کوچک و نامشخص انجام دهید.ing.
  2. از استفاده از آب داغ هنگام آبکشی رنگ مو خودداری کنید، زیرا می‌تواند رنگ را روی پارچه ها بیشتر کند و حذف آن را دشوارتر کند.
  3. هنگام پاک کردن رنگ مو از روی لباس، از استفاده از سفید کننده خودداری کنید، مگر اینکه پارچه سفید و بی خطر باشد.
  4. برای لکه های سرسخت روی لباس، می‌توانید طبق دستورالعمل از پراکسید هیدروژن یا سفید کننده ایمن رنگ استفاده کنید.

با این مراحل و نکات، باید برای شستن رنگ مو از مو، پوست، لباس و موارد دیگر به خوبی مجهز باشید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...